کسب و کار

آموزش روش های نوین درآمدزایی و سودآوری

کسب و کار

آموزش روش های نوین درآمدزایی و سودآوری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برای افرادی که هنوز در کار پرورش زنبورعسل تجربه ای ندارند نحوه زندگی و اطلاعات کامل راجب زنبور عسل +تصاویر جالب خواهد بود. ضمن اینکه در این مقاله می خواهیم از شما دعوت کنیم تا با آموزش تغذیه و نگهداری کاملا اصولی زنبور عسل در زمستان آشنا شوید.

زنبورهای عسل یکی از تمیزترین و بهترین موجودات و حشرات روی زمین هستند چراک که محصولی را تولید می کنند که هم بهترین غذا وهم بهترین دارو برای بشر می باشد. پس مراقبت و نگهداری اصولی آنها در فصول سرد سال برای پرورش دهندگان آنها ضروری است. علاوه بر این نقش زنبورعسل در اکوسیستم بسیار حیاتی است چون در صورت حذف این حشره پرتلاش از چرخه حیات بشر فقط حدود 4 الی 5 سال زنده خواهد ماند.

در فصل زمستان فضای داخلی کندوها را کوچکتر کنید!

بهترین کاری که تاکنون برای مراقبت بهتر از زنبورعسلها صورت گرفته که بهترین نتیجه را نیز در پی داشته است تنگ کردن کندو می باشد. تنگ کردن یعنی برداشتن قاب های اضافی از کندو و کم حجم کردن فضای داخلی آن با این هدف که گرم کردنش در زمستان برای زنبورها آسان گردد. قانون زمستانی کردن کندو عبارتست از(تمام شان های پر از زنبور عسل به اضافه یک شان عسل بدون زنبور در سمت راست و یک شان عسل بدون زنبور سمت چپ). با این حساب اگر در کندویی زنبورهایش روی 6 شان نشسته باشد باید آن را با 8 شان زمستانی کرد. فضای خالی باقی مانده را با یک تخته که به کف کندو برسد از قسمت پر از زنبور عسل جدا کرده و داخل فضای خالی هم کاغذهای روزنامه مچاله شده می ریزند. هرگاه جمعیت قوی بوده و هر10 قاب را کاملا پر کرده باشد دیگر تنگ کردن آن لزومی ندارد. برای زمستانی کردنش روی قاب ها پارچه کتان دولا و روی آن نیز مقداری روزنامه می گذارند تا زنبورها بتوانند زمستان را گرم و سالم بگذرانند. هرگز از ورقه نایلونی برای این منظور نباید استفاده کرد چون مانع خروج بخار و باعث تشکیل قطرات آب در سطح داخلی نایلون می گردد. این قطرات روی شان ها چکیده و باعث کپک زدگی آنها در جریان زمستان می شوند.

نمونه ای از روش نگهداری-زنبور در زمستان

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

آموزش تغذیه و نگهداری کاملا اصولی زنبور عسل در زمستان

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • hasti molaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی